Τις τελευταίες μέρες έχει δημιουργηθεί ανησυχία στα επιτελεία της Διοίκησης Παχατουρίδη με αφορμή τις μαζικότατες αντιδράσεις των κατοίκων ενάντια στην επικείμενη δημιουργία γκαράζ στο χώρο του πάρκου ΟΤΕ, στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης. Καλά κάνουν και ανησυχούν.
Η Λαϊκή Συσπείρωση Περιστερίου στήριξε και θα συνεχίσει να στηρίζει με όλες τις δυνάμεις της την προσπάθεια των κατοίκων να εμποδίσουν το προμελετημένο έγκλημα, να σταματήσουν την προσπάθεια άλλος ένας ελεύθερος χώρος να γίνει πηγή κερδοφορίας και ανταποδοτικότητας.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο όλες οι υπόλοιπες παρατάξεις της αντιπολίτευσης σήκωσαν το χεράκι τους και υπερψήφισαν την πρόταση της Διοίκησης Παχατουρίδη που αν οι κάτοικοι αφήσουν να εφαρμοστεί θα κάνει ανυπόφορη τη ζωή τους.
Με το παρόν άρθρο θέλουμε να θίξουμε κάποια ζητήματα που είναι λογικό να απασχολούν αρκετούς κατοίκους:
1. ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΘΑ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ
Η Διοίκηση Παχατουρίδη λέει ΨΕΜΜΑΤΑ ότι “το κυκλοφοριακό θα λυθεί με το υπόγειο πάρκινγκ”.
Όποιος ρίξει μια ματιά σε μελέτες συγκοινωνιολόγων θεωρούν ότι τα συγκεκριμένα “έργα” όχι μόνο δεν δίνουν λύση στο πρόβλημα αλλά το διογκώνουν, καθώς ένα υπόγειο γκαράζ προσελκύει 3 έως 5 (κατά άλλους 5 έως 10) φορές περισσότερα αυτοκίνητα από όσα μπορεί να φιλοξενήσει!!! Για παράδειγμα, ένα υπόγειο γκαράζ 500 θέσεων θα προσελκύει ημερησίως, στην καλύτερη περίπτωση, 1000 αυτοκίνητα, εκ των οποίων το πολύ τα μισά θα παρκάρουν στο γκαράζ, ενώ τα υπόλοιπα θα αναζητούν θέσεις στάθμευσης στους γύρω δρόμους επιβαρύνοντας κυκλοφοριακά την περιοχή.
Αν συνυπολογίσουμε ότι η είσοδος και η έξοδος θα είναι στην Παναγή Τσαλδάρη τότε καταλαβαίνουμε ότι η ουρά των αυτοκινήτων θα φτάνει στο Δημαρχείο!!
Οι επικοινωνιακές φιέστες που στήνονται σε διάφορες εκδηλώσεις στις οποίες αλληλοσυγχαίρονται μεταξύ τους οι δημοτικοί σύμβουλοι του Παχατουρίδη και ασχολούνται με το κυκλοφοριακό είναι “φύκια για μεταξωτές κορδέλες”. Από πίσω κρύβεται ένα τρελό πάρτυ κονδυλίων που ξεκοκκαλίζουν νομιμότατα διάφορες ΜΚΟ, επιχειρήσεις του Δήμου και ιδιωτικές κατασκευαστικές εταιρίες. Για αυτό άλλωστε και ξοδεύονται τόσα χρήματα αλλά ούτε ένα μικρό ποσό για τη βελτίωση των δομών ώστε να μετακινούνται τα ΑμεΑ της πόλης μας που συνεχώς καταγγέλλουν και κανείς δεν τους ακούει.
2. ΤΟ ΛΙΓΟΣΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΘΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΕΙ
Η διοίκηση Παχατουρίδη λέει ΨΕΜΜΑΤΑ ότι “το πράσινο θα μείνει ως έχει”.
Αφού αντικατάστησε τα δέντρα της πλατείας με ένα σύμπλεγμα σιδηροκατασκευών, όπου δέντρα και λουλούδια υπάρχουν μόνο ως ζωγραφιά σε κακόγουστες ταμπέλες, τώρα ετοιμάζεται να εξαφανίσει ότι έχει απομείνει. Για το λόγο αυτό κάνει χρήση του αντιδραστικού Γενικού Πολεοδομικού Κανονισμού που ψήφισε μόνη της (!!!) το 2008 με σκοπό να αποχαρακτηριστούν χώροι πρασίνου σε όλο το Περιστέρι (όπως στην περιοχή Ζουμπούλια που φιλοξενεί τώρα τις εγκαταστάσεις με τα τολ του Εκθεσιακού Κέντρου και αλλού). Και όλα αυτά ενώ το Περιστέρι έχει λιγότερο από 1 τετραγωνικό μέτρο (0,96m2) πράσινο ανα κάτοικο!!!
Εκτός όμως από τη γνωστή δεντροκτόνα πολιτική της Διοίκησης (σε κάθε δημοτικό συμβούλιο έρχονται εισηγήσεις από την Επιτροπή Ποιότητα Ζωής για κοπή δέντρων) προς όφελος μεγάλων καταστηματαρχών, υπάρχουν και μεγάλες τεχνικές δυσκολίες για την εγκατάσταση πράσινου στην επιφάνεια ενός υπόγειου πάρκινγκ. Προβλήματα στεγανοποίησης, ανάγκη εξαερισμού, πάχος του εδαφικού επιφανειακού καλύμματος, απαιτούμενη μεγάλη στατική ενίσχυση της κατασκευής. Στην καλύτερη των περιπτώσεων λοιπόν η Διοίκηση θα χρησιμοποιήσει κινητό πράσινο σε ζαρντινιέρες ή ψεύτικο γκαζόν αφού στην οροφή ενός υπόγειου πάρκινγκ μπορεί να αναπτυχθεί μόνο χαμηλή βλάστηση. Να θυμίσουμε ότι από κάτω περνάει το μετρό.
3. Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΘΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΘΕΙ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΑ.
Η διοίκηση Παχατουρίδη λέει ΨΕΜΜΑΤΑ ότι “το περιβάλλον δεν θα υποστεί επιβάρυνση”.
Είναι γνωστό ότι τα γκαράζ διαταράσσουν τη σχέση αέρα-εδάφους-υπεδάφους, την ισορροπία του υδροφόρου ορίζοντα και αυξάνουν τα πλημμυρικά φαινόμενα (το νερό, που κινείται ελεύθερα κάτω από την πόλη και ρυθμίζει τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος, χάνει τη ροή του γύρω από κατασκευές πλέον των δέκα μέτρων βάθους με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση της θερμοκρασίας στις περιοχές γύρω από το υπόγειο γκαράζ). Ταυτόχρονα, τα υπόγεια γκαράζ λειτουργούν και σαν βιομηχανίες ρύπων βενζολίου και μολύβδου, επιβαρύνοντας έτσι την ήδη επιβαρυμένη ατμόσφαιρα. Κατασκευαζόμενα σε ελεύθερους δημόσιους χώρους, τους περιορίζουν και τους υποβαθμίζουν λόγω των αναγκαίων επιφανειακών εγκαταστάσεών τους (είσοδοι-έξοδοι, ανελκυστήρες, εξαερισμοί). Να θυμίσουμε ότι δίπλα στο Περιστέρι ολοκληρώνεται το έγκλημα του ΧΥΤΑ Φυλής και των παραρτημάτων του, θέμα που η Διοίκηση δεν το έχει φέρει για συζήτηση, παρά τις συνεχείς εκκλήσεις μας, τα τελευταία πέντε Δημοτικά Συμβούλια.
4. ΥΠΟΓΕΙΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΜΕ ΧΑΡΑΤΣΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΚΟΜΕΤΡΑ
Η Διοίκηση Παχατουρίδη λέει ότι ΨΕΜΜΑΤΑ “θα είναι πολύ χαμηλές οι τιμές”.
Μόνο κάποιος αφελής μπορεί να τους πιστέψει. Είναι γνωστό ότι γύρω από τα διάφορα πάρκινγκ ακολουθούν... τα χαράτσια της ελεγχόμενης στάθμευσης.
Το τέλος στάθμευσης σε καθένα από αυτά τα γκαράζ διαμορφώνεται, προς το παρόν, σε 6 € για την πρώτη ώρα, από 1 € για κάθε μια από τις επόμενες δύο και από κει και μετά σε 0,5 € για κάθε επιπλέον ώρα! Δηλαδή, για τους τυχερούς που δουλεύουν οκτάωρο, ένας εργαζόμενος θα είναι υποχρεωμένος να πληρώνει πάνω από 10€/ημέρα!!! Και επειδή δεν μπορεί να ξεφύγει ούτε ...ευρώ θα ξεφυτρώσουν και παρκόμετρα.
5. ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ: ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΔΙΠΛΑ ΚΑΙ ΤΡΙΔΙΠΛΑ
Η Διοίκηση Παχατουρίδη λέει ΨΕΜΜΑΤΑ ότι: “οι δημότες δεν θα πληρώσουν αφού όλο το ποσό είναι από την Περιφέρεια και το ΕΣΠΑ”..
Το γκαράζ σκοπεύουν να κατασκευαστεί με τις γνωστές “τιμές” που χρεώνονται από τις κατασκευαστικές εταιρείες στις οποίες ανατίθενται η διαχείριση του έργου. Ο ιδιώτης επενδυτής με τις γνωστές ΣΔΙΤ ή ο δημόσιος επενδυτής που λέγεται Δήμος Περιστερίου- ΑΕ θα αναλάβει την εκμετάλλευση του έργου και δεν έχει κανένα λόγο να ξοδέψει χρήματα για κάθε είδους, κατά τη γνώμη του, "φρου φρου και αρώματα" αφού το κίνητρο δεν είναι η ανακούφιση του προβλήματος της στάθμευσης αλλά το κέρδος και η εκμετάλλευση ακόμα και της πιο μικρής γωνιάς της πόλης. Άρα είτε με ΕΣΠΑ-είτε χωρίς, ο λαός του Περιστερίου θα δει τα δημοτικά, τα περιφερειακά ή τα κεντρικά τέλη και φόρους να αυξάνονται. Αυτό άλλωστε μας επιβάλλει ο Κλεισθένης που υπερασπίζονται με στήριξαν ΝΑ και ΣΥΡΙΖΑ.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Τα παραδείγματα για όσες πλατείες στην Αθήνα χρησιμοποιήθηκαν για υπόγειες εγκαταστάσεις είτε σταθμών του Μετρό, είτε υπόγειων χώρων στάθμευσης είναι χαρακτηριστικά:
Η Πλατεία Ομονοίας είναι ανοσιούργημα! Η Πλατεία Κοτζιά αποτελεί μια τσιμεντένια έκταση με θερμοαπορροφητικές πλάκες! Η Πλατεία Κοραή είναι ένας τσιμεντένιος πεζόδρομος με καθόλου πράσινο! Η Πλατεία Κλαυθμώνος μετά την κατασκευή του υπόγειου γκαράζ έχει μόνο ελάχιστο γκαζόν! Το ίδιο η πλατεία Κάνιγγος, η πλατεία Γουδί, η πλατεία Αιγύπτου και άλλες.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Αξίζει να παλέψουμε για να αποκατασταθεί ο χαρακτήρας της πλατείας ως χώρος υψηλού πρασίνου και να γίνει η ανάλογη δενδροφύτευση. Να ενισχυθεί το δίκτυο δημοσίων συγκοινωνιών με κρατική χρηματοδότηση και προσλήψεις ώστε να διευκολυνθεί η πρόσβαση στους σταθμούς του Μετρό. Να γίνουν διανοίξεις δρόμων με σκοπό τη δημιουργία κεντρικών αρτηριών που θα βοηθήσουν στη αποσυμφόρησης της κυκλοφορίας. Να λειτουργήσουν δημοτικοί χώροι στάθμευσης με δωρεάν χρήση σε κατάλληλα μέρη. Ο αγώνας των κατοίκων είναι δίκαιος. ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ. Οι κάτοικοι μπορούν και πρέπει να επιβάλλουν την ακύρωση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
24/2/2020
Γιώργος Σιδέρης
Επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Περιστερίου,
Δημοτικός Σύμβουλος